Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Sunday 6 November 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..

Assalamualaikum,
hye
haaa..hari nii hari ahad...bertarikh 6 november 2011...merupakan hari raya aidladha a.k.a hari raya korban dan
jugak raya haji lah...

Klmarin aku  cuma kemas bilik ja...pastu basuh baju bertimbun2...
besalah..aku kat rumah basuh baju aku sendiriq lorh..
baju yg len tuh mak aku basuh..
hanya baju aku shj aku basuh!!
i mean..mak aku basuh baju abah,baju abg,baju adik2....
aku berkira??bukan aku berkira tp..aritue mak yg ckp bila masuk form 1 nnt bsuh baju sendiriq tau!!
so seperti yg disruh aku pon patuh...so tugas aku hnya basuh baju aku ja...senangkan...


pastu,hbs buat suma tuh..mak buat coklat salut badam dgn gajus tabur manik urai...
simple jer..senang lak tuh,,,kos pon sket ja...cuma perlukan coklat masakan,gajus,badam dan
hiasan manik urai..
pastu masak coklat tersebut...pastu hbs cair coklat tuh...
baru cmpurkan bdm dgn gajus..kalu nak tmbah hiasan masukkan manik urai..
simple kan??

tepat pukul 7.00 pagi aku wake up...mndy..siap2 nak pegi umh tok...
sbb malam tak tidoq sana...
pagi nie baru b'tolak...
tak pegi solat raya pon..coz  MALAS!!!
direct ayat mals ja aku nie...apa nk jadi nie??huhuhuh
sebagai owg yg rajin mesti xda istilah malaskan??
nk wt lagumana..,lumrah manusia..seperti insan yg bernama NUR ATIKAH...mmg tak leh lari dari sifat2 yg sebegini..
yeah!!mmg...hmmm..aku ku perbaiki...
yang xpegi solat aku dgn adek pompuanku nie ja..yg len suma pegi.satu lagi..tok aku pon x pegi...x larat da..umor pon da tua da..lingkungan 70-an..
aku on xda keja..tok swh aku sapu smpah kat umah dya tuh...depa yg len sembhyang raya kt umh tok sbb abah kena sembelih lembo..tuh yg kena pegi jugak tue..
dlm kol 10..aku p plak umh m.long..dkt dgn umh tok..jln sket ja..ta jauh pon...
pekena laksa sket...kenyang..pastu kt masjid wt kenduri korban...p mkn skali agy..
perot pon da kembong da..sakit..mkn bnyak ngat..
dok sat mak pon b'siap nk balek umah..

mood:letih+penat+ngantok+nk tidoq=lena

                                           aku wif  cousin kat umah m.lang di gurun.kedah...
              
                           
masa nie raya puasa thn nie..da lama...no more picture in eid adha...so terpaksa masukkan gmba raya puasa,,,sorry ekk....insyaallah tahun dpn pulak...hahaha...
kat sine jelah...
k~bai~
salam sayang
nur atikah....





2 comments:

  1. jom join segmen khas untuk 200 folower kbwah..saya akan komen di blog awk..awk pon komen psal blog saya..jomla=)

    http://farhanahadzlan06.blogspot.com/2011/11/segmensaya-komen-blog-anda.html

    ReplyDelete
  2. penyertaan ker???farhanah adzlan...

    ReplyDelete